پوشش رنگ پودری

خدمات پوشش رنگ پودری ( رنگ الکترواستاتیک )

اساس فرآیند پوشش رنگ پودری (رنگ آمیزی الکترواستاتیک) در کارخانه ایران گرین پن روش پخت پس گرما می باشد ، در این روش چسبندگی و باندینگ فلز با لایه رنگ از استحکام بالایی برخوردار می باشد.
در این روش قطعه مورد نظر که قرار است رنگ آمیزی شود در یک محفظه قرار گرفته و با «کابل ارت » به زمین متصل می شود. پودر درون تفنگ مخصوص پاشش قرار می گیرد و به صورت الکترواستاتیکی باردار میشود. در مرحله پاشش رنگ باید بسیار مواظب بود که فشار هوا کنترل شده و هم چنین ضخامت سطح رنگی که بر روی قطعه قرار می گیرد نیز کنترل شود تا ضخامت پوشش رنگی در عایق بودن سطحِ زیر رنگ تاثیر نگذارد .

از خدمات ما می توان به موارد ذیل اشاره کرد :

رنگ آمیزی قطعات فلزی به روش الکترواستاتیک تا طول 3 متر
خدمات پوشش رنگ کوره ای
خدمات پوشش رنگ پودری

نکاتی در مورد پوشش رنگ پودری و رنگ آمیزی الکترواستاتیک

هر جسمی که هادی جریان الکتریکی باشد و مقاومت دمایی لازم برای پختِ پوشش رنگ پودری (Powder coating) در کوره را دارا باشد، امکان این را دارد که به روش الکترواستاتیک رنگ آمیزی شود .

بعد از پایان رنگ آمیزی یک قطعه یا قطعات همسان در صورتی که رنگ موردِ استفاده بعدی تغییر کند، تمیز کردن محیط و تجهیزات رنگ آمیزی باید با دقت بسیار زیادی انجام شود.

در شیوه رنگ آمیزی الکترواستاتیک دو نوع روش پاشش رنگ وجود دارد ، روش« کرونا » و « روش ترایبو » .در روش ترایبو ، ذرات پودر درون تفنگ پاشش یا پیستوله، بر اثر مالش با سطوح داخل تفنگ باردار میشوند. در روش کرونا عاملی که باعث باردار شدن یا شارژ شدن ذرات پودر درون پیستوله یا تفنگ میشود، جریان الکتریسیته می باشد در این روش باید ولتاژ تفنگ یا پیستوله با دقت تنظیم شود.کوره های موجود در کارخانه با کنترل تجهیزات دمائی ، فرآیند پخت رنگ های پودری را با دقت و نظارت کامل انجام داده و تمامی مراحل و مناطق سه گانه پخت را بطور کامل پوشش می دهد .

برای اطلاع از خدمات بازسازی ظروف نچسب ایران گرین پن کلیک کنید.

کافیست افکتهای ساده ، چروک ، چرمی ، چکشی و سنباده ای ایران گرین پن را فقط برای یکبار سفارش دهید تا مشتری همیشگی ما شوید .

Special Effect Powder Coatings:
Hammertone Coatings
Metalic Coatings
Wood Effect Coatings
Wrinkle Coatings
Texture Coatings


مزایای پوشش های الکترواستاتیک به سایر پوشش های رنگی عبارتند از :

• مقاومت بالا در برابر ضربه و فشار مکانیکی
•  مقاومت ٪ ١٠٠ در برابر گرما، سرما، آلاینده های موجود در جو، و یخ زدگی
•  عدم جذب آب و ضد آب بودن
•  مقاومت عالی در برابر اشعه ماوراء بنفش خورشید
•  عدم تغییر رنگ با گذشت زمان
•  سهولت در شست و شو
•  زیبایی ظاهری و طیف گسترده ی رنگی .
• مقاومت به خط و خش خصوصا در افکتهای چروک و چکشی