نوسازی ظروف با استفاده از روکش های نچسب

نوسازی ظروف با روکش های نچسب

نوسازی ظروف با استفاده از روکش‌های نچسب، روشی کارآمد برای افزایش دوام و زیبایی ظروف فلزی می باشد. این روکش‌ها از موادی مانند سیلیکون یا تفلون ساخته شده‌اند که به سطح ظروف متصل می‌شوند و از چسبیدن مواد غذایی به سطح ظروف جلوگیری می کنند. با نصب این روکش‌ها، مصرف روغن و چربی در هنگام پخت و پز کاهش می یابد و شستشوی ظروف راحت‌تر خواهد شد.

نوسازی ظروف با استفاده از روکش های نچسب چیست؟

نوسازی ظروف با استفاده از روکش‌های نچسب، به معنای پوشاندن سطح ظروف با یک لایه نچسب است. این مواد اغلب،  از جنس موادی مانند سیلیکون یا تفلون ساخته شده‌اند. این روکش‌ها عمدتاً برای ظروفی که برای  پخت و پز هستند، مورد استفاده قرار می‌گیرند. روکش های نچسب برای جلوگیری از چسبیدن مواد غذایی به سطح ظروف، شتشستوی آسان، صرفه جویی در هزینه ها استفاده می‌شوند. استفاده از این روکش‌ها باعث می‌شود که نیاز به استفاده از روغن در هنگام پخت و پز کاهش یابد و همچنین دوام و طول عمر ظروف را افزایش یابد.

آیا استفاده از پوشش های نچسب موجب بیماری میشوند؟

استفاده از ظروف نچسب، به صورت استاندارد و نگهداری از این ظروف به صورت صحیح، باعث ایجاد بیماری نمیشود. اما به صورت کلی استفاده نادرست و بازسازی غیر استاندارد میتواند عامل ایجاد خطر و بیماری در استفاده از این ظروف نچسب باشد. طبق مطالعات قبلی استفاده از ظروف نچسب در طولانی مدت بدلیل قرار گرفتن ظروف در معرض حرارت موجب سوختن ماده شیمیایی به‌ نام PFOA می‌شود. تولید بخار به دلیل سوختن این ماده شیمیایی و استشمام این بخار در طولانی مدت میتواند عامل بیماری هایی نظیر سرطان، اختلالات تیروئید، بیماری های کبدی، ناباروری، مشکلات کلیوی، بیماری های قلبی شود. پوشش های تفلون طبق بیانیه سازمان حفاظت از محیط زیست، امروزه این ماده شیمیایی در روکش های نچسب استفاده نمی‌شود. در نتیجه استفاده از روکش های نچسب، موجب ایجاد بیماری برای انسان و محیط زیست نمی‌شود. به بیان دیگر این ظروف ایمن هستند و با اطمینان خاطر میتوانید از آن ها برای پخت و پز استفاده کنید.

نوسازی ظروف با استفاده از روکش های نچسب

ایران گرین پن، به عنوان کارخانه بازسازی ظروف نچسب با 10 سال سابقه درخشان در حوزه بازسازی ظروف نچسب، با افتخار یکی از پر منتخب ترین، تولید کننده روکش های نچسب بوده است. در صورت استفاده مداوم از ظروف نچسب اگر تمایل داشتید تا ظروف تان همانند روز اول تمیز و نو باشد میتوانید از مشاوره رایگان ما استفاده کنید.