ویژگی های منحصر بفرد پوشش های تفلونی یا گرانیتی

پیش تر در مورد بازسازی ظروف تفلونی و بازسازی ظروف گرانیتی صحبت کردیم. پوشش تفلونی یک روش موثر برای بازسازی و بهبود عملکرد ظروف است. این پوشش، با ایجاد یک لایه نچسب، مقاوم در برابر چسبندگی مواد، خوردگی و حرارت بالا، ظروف را به ماندگاری و کارایی بیشتری دست می‌دهد. از این روش در تعمیر و بازسازی ظروف آشپزخانه، وسایل پزشکی، و تجهیزات صنعتی استفاده می‌شود. پوشش تفلونی با تضمین عمر طولانی‌تر ظروف و کاهش نیاز به تعویض و تعمیر، بهره‌وری و صرفه‌جویی را افزایش می‌دهد. این روش به عنوان یک راه حل موثر و اقتصادی برای بازیافت و استفاده مجدد از ظروف، در حفظ محیط زیست و کاهش ضایعات نیز اهمیت زیادی دارد.

برای آشنا شدن با خدمات صنعتی ایران گرین پن بهتر است کمی با خواص پوشش های صنعتی خانواده تفلون آشنا شویم :

خاصیت نچسب بودن
خاصیت نچسب بودن :

عدم چسبندگی سطوح پوشش داده شده با تفلون و گرانیت با مواد مختلف شاخص ترین خاصیت و بارزترین ویژگی و طبیعت این پوشش منحصر بفرد است .

ضریب اصطکاک کم :

ضریب اصطکاک بسیار پائین دو سطح لغزنده پوشش داده شده با تفلون، یکی دیگر از خواص جادویی این پوشش ارزشمند می باشد. ضریب اصطکاک در این شرایط در محدودۀ 0.05 الی 0.20 است. این ویژگی باعث گردیده تا دامنه کاربرد این پوشش در صنعت بیش از پیش گردد.

مقاومت در برابر حرارت :

مقاومت بالای حرارتی پوشش های تفلونی در محدودۀ دمائی 260 ℃ الی 315 ℃ از یک سو و کارکرد این پوشش تا دمای -270 ℃ بدون بروز هیچ مشکلی، نقش این پوشش صنعتی را بیش از پیش برجسته و ممتاز می گرداند.

مقاومت به تر شوندگی یا آبگریز بودن :

با توجه به آبگریز بودن سطوح تفلونی و گرانیتی از یک سو و همچنین خاصیت عدم چسبندگی این سطوح، تمیز نمودن سطوح پوشش داده شده با تفلون و یا گرانیت بسیار سهل و آسان خواهد بود. این عامل یکی از دلایل عمده استفاده از این پوشش ها در سطوح ظروف آشپزخانه می باشد.

مقاومت شیمیائی :

پوشش های تفلونی و گرانیتی نسبت به اسیدها و بسیاری از بازها مقاوم بوده و بطوریکه محیطهای شیمیائی بر روی این سطوح هیچگونه تاثیری مخرب ندارند و تنها مواد شیمیائی شناخته شده موثر بر روی این پوشش ها فلزات قلیائی مذاب می باشد. با توجه به بیان خاصیت اخیر ، دامنه کاربرد این پوشش ها در محیط های خورنده بعنوان لایه محافظ در برابر خوردگی و اکسیداسیون قطعات صنعتی، بیشتر می گردد.

مقاومت دی الکتریکی بالا :

در طیف گسترده ای از فرکانس ها، پوشش های صنعتی تفلون و یا گرانیتی دارای مقاومت دی الکتریک بالا، ضریب اتلاف کم و مقاومت سطح بالایی هستند.